Na twaalf jaar stopt Olcay Gulsen als CEO van haar eigen modemerk SuperTrash. Het label kampt na grote verliezen met een negatief eigen vermogen van twee miljoen euro.
Gulsen laat aan RTL Boulevard weten dat de projecten voor televisie te veel tijd van haar vragen om ze nog te combineren met haar werk als CEO.
Gulsen schuift regelmatig aan bij RTL Boulevard en presenteerde al eerder een ondernemersprogramma voor BNN. Later deze maand verschijnt ook haar boek ‘Super Olcay: hoe je met lef van niets naar de top komt’. Een autobiografie waarin ze tips geeft voor ondernemersschap.
SuperTrash
Vorig jaar al meldde ze een stapje terug te willen doen bij het modelabel, maar nu is de kogel definitief door de kerk. Deze maand benoemde ze haar opvolger: Charles Paape. Hij werkte al eerder als CFO en CEO bij Free Record Shop, The Phone House en Dixons.
De laatste jaarcijfers van SuperTrash kleuren diep rood. Het retailimperium draaide in 2016 een verlies van ruim 3 miljoen euro en kampt met een negatief eigen vermogen van maar liefst 2 miljoen euro, aldus Quote.
Het magazine onthulde een jaar geleden dat het label in liquiditeitsnood verkeerde. In diezelfde periode richtte Gulsen een vernnootschap op met de naam 'Newahead' voor de opbrengsten van tv- en overige werkzaamheden. Gulsen blijft overigens wel creatief verbonden aan het merk.
Springplank
Het vertrek komt op een opmerkelijk moment. Al twee maanden lang is Gulsen te zien in het Wie is de Mol, waarin over twee weken duidelijk wordt of ze de pot heeft gewonnen, of zelf De Mol is. Het zou de ideale springplank kunnen zijn voor een tv-carrière, zo schrijft ook Quote. Deelname aan het programma deden eerdere 'Mollen' goed, denk aan Kees Tol en Margriet van der Linden.
LEES OOK: Niks aan de hand? 4 zaken die Hudson’s Bay moet veranderen om klanten te trekken